fahajomodell.hu

Kézi készítésű, egyedi hajómodellek, makettek

3

Novara vitorlás makettMegosztom

Novara vitorlás

Novara vitorlás hajó

A Novarát, miután túlélte a forradalmat, és mintegy hét évet töltött az építősólyán, hivatalosan 1850. november 4-én bocsátották vízre a velencei sólyáról. Akkor egy 42 ágyús háromárbocos vitorlás fregattnak minősítették. A hossza 50,43 m volt, a vízkiszorítása pedig 2107 osztrák tonnát (2603 angol tonnát) tett ki, és 403 fős személyzetet tudott befogadni. Főbb vitorláinak felülete elérte a 1.650 négyzetmétert.  A hajó pontos méretei a pályafutása során megváltoztak, főként az 1861-62-es nagy, a gőzgép felszerelésére irányuló átépítése után. Mindazonáltal a főbb méreteit a hajó 1857-es, a világkörüli útra történő felkészítése alatt nem változtatták meg.
Első próbaútjait a Földközi-tengeren hajtotta végre. Gyors hajónak bizonyult, és 1857-re a flotta leggyorsabb hajójaként tartották számon.
A Novarát 1856-ban kiválasztották a Ferdinánd Maximilián és a nagy német tudós, Alexander Humboldt által támogatott világkörüli tudományos expedícióra.
 A Novarát az előtte álló útra való felkészítés érdekében 1857 elején a polai haditengerészeti hajógyárban kisólyázták. Jobbá tették az alsó fedélzetek szellőzőrendszerét és az elhelyezendő egyének arányában megnövelték a kabinok számát. A tiszti szalont átalakították olvasóteremmé és ellátták egy jól összeválogatott könyvtárral, valamint különféle térképekkel és térképvázlatokkal a kutatási, feljegyzési, számítási és rajzolási feladataikat végző tisztek és tudósok általi használatra. A vitorla, kötél és csigasor raktárt kibővítették úgy, hogy az a nor-mál mennyiség kétszeresének befogadására volt képes. A lövegfedélzeten felszereltek egy vízdesztilláló berendezést, és kibővítették a zuhanyozási lehetőségeket, így hosszú ideig fent lehetett tartani a legénység jó egészségi állapotát. Ezek az elővigyázatossági rendszabályok hatékonynak bizonyultak, ugyanis a hosszú expedíció alatt a fedélzeten nem tört ki nagyobb járvány.
Az átépítést 1857. március 15-én fejezték be.
1857 április 30.-án futott ki Triesztből világkörüli útjára.
 A teljes személyzet, beleértve a matrózokat, tengerészgyalogosokat, tüzéreket, szolgákat és a hajózenekart is, 352 főt tett ki.
1859. augusztus 26.-án érkezett vissza az útjárólTriesztbe.
 A Novara az expedíció során 51 686 tengeri mérföldet tett meg, 551 napot töltött a tengeren és 298 napot horgonyon vagy a part mellett kikötve. Mintegy 23 700 darab természetrajzi anyagot gyűjtött: 440 db ásvány és kőzetmintát, 300 csúszómászót, 1500 madarat, 1400 kétéltűt, 1330 halat, 9000 rovart, 8900 puhatestűt és kemény héjú rákfélét, 300 madártojást és fészket, számos csontvázat és 550 néprajzi tárgyat, köztük 100 emberi koponyát.

A hajó makett méretaránya:     1:66
                       hossza:             116 cm
                       szélessége:        41 cm
                       magassága:        91 cm


novara-vitorlas-makett-anovara-vitorlas-makett-bnovara-vitorlas-makett-cnovara-vitorlas-makett-dnovara-vitorlas-makett-enovara-vitorlas-makett-fnovara-vitorlas-makett-gnovara-vitorlas-makett-hnovara-vitorlas-makett-inovara-vitorlas-makett-jnovara-vitorlas-makett-knovara-vitorlas-makett-lnovara-vitorlas-makett-mnovara-vitorlas-makett-nnovara-vitorlas-o

 
Fa hajómodellek

Kézi készítésű hajómodellek, makettek egyedi igények szerint.

Saját készítésű hajókötél értékesítés hajómodellekhez


Elérhetőség

Susányi Oszkár
Hajómodell készítő mester

GEROSZ Bt.
2360 Gyál Bocskai u.53.

Telefon / telefax: +36-29-345-319
E-mail:  info@fahajomodell.hu

Gyorslinkek

Hajómodellek, hajó makettek
Import hajómakettek
Ágyú makettek
Leonardo Da Vinci makettek

Hajókötél értékesítés hajómodellekhez

YouTube videó csatornánk

Fahajómodell - Susányi Oszkár hajómodell készítő mester © 2015   Cím: 2360 Gyál Bocskai u. 53.   Tel: +36 (29) 345-319

FEL