Repülőgép (csapkodó szárny, a mai sárkányrepülő őse) makett
Leonardo, különösen fiatal korában, a repülő szerkezetet a természetnek adott, merész kihívásnak tekintette. A levegő - érvelt Leonardo - a víztől eltérően összenyomható. A gép
mesterséges szárnyával összenyomott levegőre az ember ugyanúgy támaszkodhat, mint hajózáskor a vízre. A gond az, hogy a szárnnyal olyan gyorsan kell csapkodni, hogy megakadályozzuk a levegő elszökését. A gyorsaság problémája dinamikai, kifejtett emberi erő kérdése
Ebből a tanulmányból világosan kitűnik a pilóta szerepe, és az a műveletsor, amely a szerkezet levegőben tartásához és irányításához szükséges. Leonardo azt kereste, hogy mi módon lehet a lehető legjobban felhasználni az emberi test összes mozgó, erőkifejtésre alkalmas részét. Ebben az elképzelésében a pilótát vízszintes helyzetben képzelte el. Leonardo a madarakat utánozta. Egy esetben a repülőgépet nevezte madárnak. Leonardo egy tó fölött akarta kipróbálni a gépet, ezért a baleseti kockázat minimálisra csökkentése érdekében a gép aljára egy tömlőt tervezett.
Forrás: Domenico Laurenza - Mario Taddei - Edoardo Zanon: Da Vinci a feltaláló
A makett méretaránya: 1:8
- hossza: 16 cm
- szélessége: 38 cm
- magassága: 18 cm
- ára: 350.-euro