fahajomodell.hu

Kézi készítésű, egyedi hajómodellek, makettek

3

Híres, nevezetes hajók rövid története: G-NMegosztom

Híres, nevezetes hajók rövid története (F-N)

Híres, nevezetes hajók rövid története 2.rész (G-N)
(A hajózás fejlődése, története)

Golden Hind ex Pelikán
Francis Drake ezzel a hajóval kerülte meg másodszor a Földet 1578 és 1580 között. A vállalkozás fő célja a spanyolok megtámadása volt, ahol azt a legkevésbé várták, az Amerika csendes-óceáni partvidékén. Az öt hajó a Pelican, Elisabeth, Marigold, Swan és a Benedict közül, amelyek Angliából elindultak, csak a Pelican jutott el a Csendes-óceánra. De aztán, hogy a spanyolok meglepetése még nagyobb legyen a hajót átfestették és a hajó nevét Golden Hindra változtatták.
 A hajómodell a képre kattintva megtekinthető.
1.
Golden Hind (ex Pelikán)   /1578-1580/
Glückauf
A világ első gőzös tankhajóját 1886-ban állították szolgálatba. Britek készítették német megrendelésre. A közvélemény gyanakvóan fogadta, afféle úszó bombának tekintette, mivel abban közel volt egymáshoz a veszélyes rakomány és a kazánban égő tűz. Az olaj- és származékai szállításának e a módjának a meghonosodását azonban immár semmi sem gátolta, hiszen világszerte ugrásszerűen megnőtt a kereslet a cseppfolyós üzemanyag iránt.  
 2.
Glükckauf (1886) 
Grande Francoise
1521 és 1533 között Le Havre-ban épült ötárbocos hajó. A korabeli leírások szerint szélmalom és kápolna is volt a fedélzetén. Túlméretezettsége miatt első vízre bocsátásakor félig megfeneklett a kikötőben, így soha nem jutott ki a nyílt vizekre. 1533 novemberében egy vihar megdöntötte, úgyhogy később szét kellett bontani. 
3.
Grande Francoise (1533)
Great Britain
Az első csavaros, fából épített óceánjáró 1845-ben állt szolgálatba Angliában. Az első útját rekord idő alatt tette meg, 14 nap alatt ért New Yorkba. 98 m-es hosszával és 1930 t súlyával korának legnagyobb hajója volt. Szolgálat vége: 1886, sorsa: múzeumhajó.
4.
Great Britain vízre bocsátása (1843)
Great Harry 
Az Angol karakk típusú hajó a 16. században épült. Nála alkalmazták legelőször a lezárható ágyúnyílásokat. Jelen volt az 1545-ös franciák elleni, Solent-i csatánál, amikor a Mary Rose elsüllyedt, de igazán jelentősége csak a diplomáciában volt. 
5.
Great Harry (16. század)
Great Republic 
A világ legnagyobb fahajóját, - az ókori Szürakuszait kivéve- a négyárbocos bark vitorlázatú hajót az amerikai Donald McKay építette 1853-ban. Segédgőzgéppel is el volt látva. Ez a fedélzeti munkát könnyítette. A hajó hossza 103 m, szélessége 16 m, merülése 11,5 m. Vitorláinak száma 29 db.  
6.
Great Republic (1853)

Grande Hermine 
I. Ferenc megbízásából 1535-ben indult útnak Jacques Cartier saint-malói tengerész az északnyugati átjáró felkutatására három hajóval. Ezek egyike volt a Grande Hermine. 
7.
Grande Hermine (1535)
Győr őrnaszád
1920- Győr Folyamőrség, Budapest, HU.
A háborúba lépéskor a folyami-erő dd-ból állt, az őrnaszád ezredbe tartoztak a Sopron, Kecskemét, Szeged, Baja, Győr, Debrecen, Gödöllő őrnaszádok. 1944 őszétől az őrnaszádokat légvédelmi gépágyúkkal is felszerelték.
A Győr őrnaszád 1945-ben lelőtt egy B24-es bombázógépet a Pozsony feletti Duna-szakaszon.
8.
Győr őrnaszád 
Halifax 
Eleinte postahajó volt. 1768-ban megvásárolta a királyi hajózás, és Portsmouthban igazi korabeli gyarmati szkúnerré alakították át. 
9.
Halifax (1768)
Half Moon
A hajó magas és keskeny hátrafelé emelkedő tatfedélzete a félholdhoz tette hasonlatossá a hajótestet. Henry Hudson ezzel a hajóval kelt útra az északnyugati átjáró felkutatására. Így jutott el 1609-ben, Amerika keleti partja mentén haladva, a róla elnevezett folyóhoz. A hajó a 16. században készült.  
10.
Half Moon (1609)
Harry Grace a Dieu 
Ez a négyárbocos hajó átmenetet képez a karakk és a galleon között. VIII. Henrik flottájának legnagyobb hajója 1514-ben épült, szögletes tattal. A magas felépítmény felfelé erősen összeszűkült. 
11.
Harry Grace a Dieu (1514)
Hermes
Az HMS Hermes a világon az első, eleve repülőgép-hordozónak tervezett egység. 1924.január.24.-én állt szolgálatba.
Vízkiszorítás: 13 700 t. hossz: 182,3 m, szélesség: 21,4 m, merülés: 5,71 m. A hajó max. 20 repülőgép üzemeltetésre volt alkalmas. 1942.április.9.-én japán repülőgépek támadása következtében elsüllyedt.
12.
HMS Hermes (1924)
Hood
Az HMS Hood a Brit Királyi Haditengerészet Admirál osztályú csatacirkálóját 1918.augusztus.22.-én bocsátották vízre, 1920.május.15.-én állították szolgálatba. A Queen Elizabeth osztály csatahajóinak jóval nagyobb méretű, azonos fegyverzetű, gyorsabb, de könnyebben páncélozott változata volt. Minden idők hatodik legnagyobb brit hadihajónak számít.
Hossza: 262,3 m, szélesség: 31,7 m, merülése: 10,1 m, vízkiszorítása: 48 360 tonna
13.
HMS. Hood (1918)
Hoffnung von Lübeck
Hollandiából vásárolták a németek 1690-ben 
14.
Hoffnung von Lübeck (1690)
Hosszú Kígyó 
A 10. század végén élő norvég királynak, Olaf Tryggvasonnak a hajója volt. Hosszúsága 35m. 

Hunter 
A Hunter (Vadász) egy nagyon jól felszerelt cutter, a Britt Tengerészet részére készült a 18. század második felében. A parti őrség használta. Feladata volt a felmérés, felderítés, figyelmeztetés. 

Ingermanland 
Maga Nagy Péter cár felügyelete alatt folyt a hajó építése. 1715-ben készült el. 1716-17-ben ez a hajó volt a svédek ellen harcoló egyesült orosz-angol-dán- holland flotta zászlóshajója. Nagy Péter cár volt a hadiflotta parancsnoka. Háromárbocos, kétfedélzetes és 64 ágyúval rendelkező hajó volt.
15.
Ingermanland (1715)

Kecskemét őrnaszád
1916-ban SMS VIZA néven a K.u.K. Duna Flottilla kötelékében állítják szolgálatba, ezt követően részt vesz a dunai hadműveletekben.
1919- VIZA néven vesz részt a Tanácsköztársaság harcaiban, majd Újvidéken internálták.
1920- KECSKEMÉT, Folyamőrség, Budapest, HU.
1941-42-ben részt vett a Délvidék megszállásával kapcsolatos harcokban.
1945 után az amerikaiak hadizsákmánya lett.
1949-ben Passauban szétbontják
16.
A magyar Kecskemét őrnaszád (1920)
Kisfaludy 1.
Széchenyi kezdeményezésére jött létre a Balatoni Gőzhajózási Társaság, és 1846. szeptember 21.-én végre, vízre bocsátották az első menetrend szerint közlekedő, lapátkerekes gőzhajót, a legendás Kisfaludyt, amely Keszthelyről, Keneséről és Alsóőrsről szállította a vendégeket az északi part üdülőhelyeire.
Ez a Balatoni hajózás aranybetűs napja, annak ellenére is, hogy első nekifutásra nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, anyagilag ráfizetéses volt.  
9/b.
Kisfaludy (1846)
Kisfaludy 2.
2015-ben megépítették a Kisfaludy gőzös korhű mását. 
Jelenleg az egyetlen lapátkerekes gőzhajó a Balatonon. 
(Az elsőt Széchenyi kezdeményezésére építették és 1846. szeptember. 21.-én bocsátották vízre.)
18.
Kisfaludy 2 (2015)
Kon-Tiki
A Kon-Tiki tutajt Thor Heyerdahi norvég néprajzkutató építette és használta, hogy a gyakorlatban bizonyítsa: a történelem előtti időkben is lehetséges volt átkelni a Csendes-óceánon, pontosabban Dél-Amerikából Polinéziába.
Az expedíció Peruban kezdődött, ahol Heyerdahi és 5 társa korabeli képi ábrázolások és szájhagyomány útján megépítették a Kon-Tikit, balsafából. 
1947.április.28.-án indultak Callao kikötőjéből és 101 nap utazás után érkeztek meg a Tuamotu-szigetcsoporthoz. Kb. 8000 km-t tettek meg 1,5 csomós átlagsebességgel. Ezzel az úttal bebizonyították, hogy az ősi módszerek igencsak tengerállóak és megfelelnek az útra.
19.
Kon-Tiki (1947)
Komp-1.
1927-ben a Ganz és Tsa. Danubius Gép-,Waggon- és Hajógyár RT. budapesti telephelyén megtervezték és legyártották a Komp I. nevű motoros hajót, melyet darabokban szállítottak le a Balatonig. Balatonfüreden a Balatoni Hajózási Rt. műhelyében állították össze.
Egyszerre 8 személyautó átszállítására volt képes. 110 lóerős motorral rendelkezett.
1944-ben német csapatok elsüllyesztették.
1946-ban kiemelték és üzembe állították.
1958-ban kiszélesítették, így újabb két autó befogadására lett alkalmas.
1966-ban kiselejtezték, eladták a Vasas Sport Klubnak.
A hajó mindkét végén volt hajócsavar és kormánylapát. A hajócsavarok közül alapvetően a hátsó működött. A kormánylapátok közül az elsőt egy stifttel rögzítették indulás előtt.
20.
Komp-1. (1927)
La Camaret
 Francia egyárbocos homár halászhajó a 20. század elején épült. Legtöbbször az Atlanti óceánt járták vele. a hajó fedélzetén fellelhető néhány tipikus homár halászhajó-vonás.
 A hajó makettje a képre kattintva  megtekinthető.  
21.
La Camaret (20.sz. eleje)

La Couronne 
Charles Morieu építette 1638-ban ezt a, 51 m hosszú, 15 m széles, 5,5 m merülésű, 72 ágyús francia remeket. A vitorla felülete 1503 négyzetméter volt. 1638-ban sikerrel vett részt a Sourdis bordeaux-i érsek vezette hadjáratban a spanyolok ellen. 
 
22.
La Courone (1638)
La Coureur 
A lugger olyan hajó volt, amelyet a Forradalom és a Császárság kalózai használtak. Úgy szerelték fel mint egy "bragozzot". A háromárbocos hajó, orrárboca igen hosszú volt, háromszög alakú orrvitorlával. Denys de Dunkerque gyártotta és 1776-ban bocsátották vízre.
23.
La Coureur  (1776)
La Grande Francoise 
A karakk és a galleon közötti átmenethez tartozott ez a óriás francia hajó. Soha nem úszott a tengeren. A kikötő vize nem volt elég mély, így a vízre bocsátása után megfeneklett. 1533 novemberében egy vihar megdöntötte, úgyhogy később szét kellett bontani. 

La Pomone 
A francia Sané tervei alapján 1804-ben készült ez a fregatt. A kor francia fregattjainak prototípusává vált. 
24.
La Pomone hajótest rajza (1804)
La Renommee 
40 ágyúval felszerelt hajó volt, melyet Antoine Groignard tervezett. 1747-ben brit haditengerészet tulajdonába került. HMS. Renown-ra keresztelték és egy harminc ágyús hajó lett belőle. 1771-ig állt szolgálatban. 

La Rochefort 
A 13. században épült háromárbocos hajónak csak hátul volt felépítménye. Az első árboc volt a legmagasabb, a két utána következő egyre alacsonyabb. A Szt. Lajos hadai által használt hajó mintegy 36 m hosszú és 13 m széles volt. 

Lenin atomjégtörő
A világ első atommeghajtású jégtörőhajóját a Lenint 1959.december.3.-án helyezték üzembe, ekkor a  a tengerészeti minisztérium kötelékébe került, ahol 1989.-ig szolgált. Vízkiszorítása: 19 000 t, hossz: 134 m, szélessége: 27,6 m, sebesség: 18 csomó,
2005-ben múzeumhajóvá alakították át.
25.
Lenin atomjégtörő (1959)
L' Arrogant 
Le Havre-ban Charles Morieu építette 1682-ben. 

L' Espoire 
A francia hajósok is útnak indultak átjárót keresni az észak-amerikai partok mentén  India felé. Elsőnek 1503-ban Paulmier de Gonneville szállt hajóra. A L' espoire-t azonban a Jóreménység fokánál a vihar Amerika déli partjaihoz sodorta. Onnan tért haza nagy nehézségek közepette.

L' Océan 
1786 és 1790 között épült a francia Brestben. Jacques-Noel Sané hajótervező építette ezt az 5000 tonnás 63m hosszú 17m széles 3160 négyzetméter vitorlafelületű, 118 ágyús hajót. Korának egyik legjobb vitorlása volt. Még 1842-ben is aktív szolgálatot teljesített a Földközi-tengeren. 1855-ben bontották le. 

L' Orenoque 
Az első francia hajók közül való, amely vegyes meghajtású volt, vitorlás és gőzhajó, amelyet 1848-bn építettek. Vízkiszorítása: 2568 tonna. 

Loyal London 
Ezt a sorhajót 1666-ban építette az angol John Taylor hajóépítő Deptfordban. 1667-ben a Hollandok Chatham-nál felgyújtották. 

Lusitania
A Lusitania, az első gőzturbinás óriás, a Cunard Line tulajdona, vízre bocsátására 1906. június.07.-én került sor, Skóciában. Szolgálat kezdete: 1907.szeptember. 7. Hossza: 239,9 m, szélessége: 25,9 m, merülés: 10,2 m,vízkiszorítás: 44 060 t, négy hajócsavar, 68 000 lóerős, sebesség: 25,65 csomó (47,5 km/h)
26.
Lusitania (1906)
  
1907-ben elnyerte a kékszalagot a német SS Kaiser Wilhelm nevű hajótól. 
1908,ban ismét ez a hajó lett a kékszalag birtokosa. Az utána lévő években már a testvérhajója, a Mauretania volt a cím birtokosa 1929-ig.
1915 máj.07.-én Írország közelében elsüllyesztette a német haditengerészet egy  tengeralattjárója 1201 utas halálát okozva.                                                                       

Lyde 
Fegyveres áruszállító szkúner. 1787 körül épült egy Plymouth közeli hajógyárban. Hadi eszközök szállítására használták a napóleoni háborúkban az angol hajók ellátására. 

Marchessa 
1571-ben Lepanto mellett, a történelem legnagyobb gályaütközetében, ezen a hajón szolgált az akkor huszonnégy éves Miguel de Cervantes Saavedra is. A harcban szerzett három súlyos sérüléstől megbénult a bal karja. Ez azonban nem akadályozta meg, hogy a későbbiekben megírja világhírű regényét a Don Quijotéról. 

Mars
1563-1564.-ben épült és XIV. Erik svéd király (1560-1568) zászlóshajójaként szolgált. A 48 méter hosszú 107 ágyús hajó a 16. század egyik legnagyobb hadihajója volt. 1564.-ben, az ún. északi hétéves háború első ölandi csatája során kigyulladt, majd a felhalmozott lőporkészletei felrobbantak, ami a hajó gyors elsüllyedéséhez vezetett. A 2011-ben felfedezett Mars ma az Öland-szigettől, mintegy 18,5 km-re délkeletre, 75 méteres mélységben pihen a tenger fenekén.
27.
Mars roncsai (1563-64)
Marseille 
1764-ből származó francia szkúner. 

Matthew 
1497-ben a genovai Giovanni, John Cabot fia, Sebastian az angol király szolgálatában, a 85 tonnás Matthew nevű háromárbocos karavellán, északi-nyugati irányban, átszelte az Atlanti-óceánt, hogy nyugat felé vitorlázva elérje a Keletet. Új-Fundlandnál érte el az amerikai kontinenst- ott ahol 1001-ben a vikingek is. Remek hajó lehetett, ugyanis oda-vissza tizenegy hétig tartó útjának időrekordját további 100 évig senkinek sem sikerült megdöntenie. Végső sorsát nem ismerjük.
28.
Matthew (1497)
Mauretania
Az RMS. Mauretania a brit Cunard Line óceánjárója volt. Építés kezdete: 1904. vízre bocsátás: 1906. szeptember 20-án a Tyne-folyó partján fek vő angliai Wallsend-ben, szolgálatba lépés: 1907.november.6.-án indult első útjára. A Liverpool-New York útvonalon járt. 1909-1929-ig a leggyorsabb (személyszállító) hajó volt a világon. Minden évben ő nyerte el a leggyorsabb hajónak járó címet, a Kék szalagot.
Hossz: 240,8 m, szélesség: 26,8 m, sebessége: 24,84 csomó (46 km/h.
A Titanic tragédiája után a hajó csónakszámát 20-ról 44-re emelték. A vízzáró rekeszek falait megmagasították.
1934 szeptemberében kivonták a forgalomból, 1935-ben Rosythban, Skóciában kiselejtezték.
29.
Mauretania (1907)
Mayflower 
A Mayflower volt az a híres hajó, amely az angol telepesek első csoportját szállította az angliai Plymouth városából az amerikai Plymouth városába. A hajó 1620. szeptember.16.-án hajózott ki Angliából és egy kimerítő út után, melyet betegségek nehezítettek, november 11-én horgonyzott le a Cape Cod kampós végén. (Provincetown kikötő) 1621. március 21.-én minden életben maradt utas, aki a telet a hajón töltötte, partra szállt Plymouthban, és a Mayflower április 5.-én elindult vissza Angliába. 1623-ban, egy évvel Christopher Jones kapitány halála után, a hajót szétbontották. 
30.
Mayflower (1620)
Mary Rose
A karakk típusú angol hadihajó kereskedelmi tevékenységet nem folytatott. 1545-ben I. Ferenc francia király 30 ezer katonával és 200 hajóval indult Anglia lerohanására. Csupán 80 angol hadihajó és 12 ezer katona állt velük szemben. A Mary Rose Sir George Carew altengernagy parancsnoksága alatt harcolt. A mindkét fél számára kis veszteségeket hozó csatára 1545. július 19.-én került sor a Solent-csatornában. A következő nap este feltámadt a szél. A Mary Rose felborult és elsüllyedt. Egyes források szerint a hadihajó tüzeléshez készülve éles fordulatot vett, melynek során oldalra dőlt, és az ágyúnyílásokon beömlő víz okozta a tragédiát. Akkoriban a legtöbb tengerész nem tudott úszni, mivel a hajók sorsát az elkerülhetetlen végzetnek tekintették.
31.
Mary Rose (1545)
Mirage 
Első rangú parancsnoki hajó volt, 84 ágyúval felszerelve. A francia flotta tagja volt XIV. Lajos idején. 
32.
Mirage (17.sz.)
Missouri
A Missouri csatahajó 1944-ben készült el. Részt vett a második világháborúban, a Csendes-óceánon a Ten-gó hadműveletben. 1945.szeptember.2.-án a Tokiói-öbölben Douglas Mac Arthur és Chester Nimitz jelenlétében írja alá Sigemicu Mamoru külügyminiszter a japán kormány és a Japán Birodalom feltétel nélküli kapitulációját.
33.
Missouri (1944)
 
 
Misticque 
1750-ben épült ez a francia háromárbocos chebek. 

Mornaund 
A hajótulajdonosok szindikátusának megbízásából készült. 1681-ben indult első útjára. 1683-tól támogatta A Királyi Haditengerészetet egészen 1693. november. 21.-ig. Ezen a napon süllyedt el a nyílt tengeren Kuba közelében.  

Muszasi
A Muszasi-t, a Yamato testvérhajóját 1942.augusztus.5.-én állították szolgálatba. Vízkiszorítása: 71 659 t, hossz: 263 m, szélesség:36,9 m, merülés 10,86 m.
A Muszasit körülbelül 19 torpedótalálat, és 17 zuhanóbombázó találata (amerikai légierő) süllyesztette el a Leyte-öböli csatában, 1944.október.24.-én.
34.
Muszasi (1942)
Nautilus 
A Nautilus nevű, SSN-571 jelű tengeralattjárót 1954.január.21.-én bocsátották vízre.
1954.szeptember.30.-án vehette át hivatalosan az amerikai haditengerészet a világ első atommeghajtású vízi járművét, a Nautilus tengeralattjárót. Közel három évtizedes szolgálata alatt számos rekordot állított be és átírta a tengeri hadviselés történelmét is.
35.
Nautilus (1954) 
Nina 
A hajót hivatalosan Santa Clara-nak keresztelték, nevét Tulajdonosáról kapta, Juan Nino de Moguer-ről. Hozzátartozott a kis flottához, amellyel Kolumbusz 1492.-ben elindult. A Santa Maria Zátonyra futása (december.25.) miatt, Kolumbusz áttette székhelyét a Ninára. A későbbiekben visszatért Spanyolországba. 
36.
Nina (1592)
Norske Love 
A háromárbocos hadihajót 1643 körül bocsátották vízre. Hossza 49m, szélessége 10m, merülése 5m, vízkiszorítása:1076 tonna, személyzete 407 fő. 
37.
Norske Love (1643)
Novara gyors cirkáló
Az Osztrák-Magyar Monarchia haditengerészetének Helgoland-osztályú gyorscirkálója 1915.január.10.-én állt hadrendbe. Vízkiszorítás: 3 947 t, hossz: 130,6 m, szélessége: 12,77 m, merülése:5,29 m. 1915 és 1918 vitéz nagybányai Horthy Miklós zászlóshajója volt. Az otrantói csata után, amely a legnagyobb sikere volt a Császári és Királyi Haditengerészetnek az I. világháborúban, IV. Károly 1918.március.1-én előléptette Horthyt ellentengernaggyá és kinevezte a Császári és Királyi Haditengerészet flottájának főparancsnokává.
38.
Novara gyors cirkáló (1915)
Novara vitorláshajó
1850 november.4-én bocsátották vízre a velencei sólyáról. Akkor egy 42 ágyús, háromárbocos vitorlás fregattnak minősítették. Hossza:  50,43 m, vízkiszorítása 2562 tonna, vitorlafelülete elérte az 1650 négyzetmétert.
A Novarát 1856-ban kiválasztották a Ferdinánd Maximilián és a nagy német tudós, Alexander Humbolt által támogatott világkörüli tudományos expedícióra.
A Novara Novara 1857.április.30-án futott ki Triesztből világ körüli útjára.
1859 augusztus. 26.-án tért vissza az útjáról. 
A hajó makett a képre kattintva megtekinthető.
39.
Novara vitorlás (1857)
Forrásmunkák:
Marjai Imre: Hajómodellezés
Marjai Imre Pataky Dénes A hajó története
Robin Hanbury-Tenison: Hetven felfedező utazás földön, vízen, levegőben
Marjai Imre: Nagy hajóskönyv
Marjai Imre: Felfedezések Könyve
Stefan Gulas Dusan Lescinsky: A vitorlás hajók története
Marjai Imre: Nagy kalózkönyv
Arnold Kludas: Hajók
Franco Giorgetti: Vitorlás hajók
Tony Gibson: Hajók enciklopédiája
Marjai Imre: Készítsünk hajómodellt
Tóth Kálmán: Vitorlázás
Somoskői Ernő: Élethű verseny hajómodellek építése

Képjegyzék, felhasznált képek:

1.kép: http://fahajomodell.hu/golden-hind-hajomodell-1.html
2.kép: http://www.aukevisser.nl/german/c1084b60.jpg
3.kép: https://live.staticflickr.com/3259/2511419168_ebfc20e087_z.jpg
4. kép: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/85/Launch-of-the-SS-GB.jpg/250px-Launch-of-the-SS-GB.jpg
5.kép: https://static.posters.cz/image/750/exkluziv-muvesz-fotok-the-great-harry-flagship-of-king-henry-viii-s-fleet-i70059.jpg
6.kép: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/84/GreatRepublic_
ca1853_byButtersworth_PEM.jpg/300px-GreatRepublic_ca1853_byButtersworth_PEM.jpg
7.kép: https://replicamodel.cdn.shoprenter.hu/custom/replicamodel/image/cache/
w500h380
/product/kepek/P052433003.JPG?lastmod=1612994071.1594385321
8.kép: https://static-cdn.arcanum.hu/nfo-resources/lexikonok_pic/lexikonok/2vhlex-
40-folyamerok.jpg
9.kép: https://shop.modell.hu/shop.modell.hu/default/cache/images/product/800_800
/h/a/
halifax-1-35-fahajo-makett-80826-constructo.jpg
10.kép: https://victoryshipmodels.com/images/CO18-Half-Moon--victoryshipmodels.com-.jpg
11.kép:  http://www.famous-ships.info/images/the-great-harry-royal-navy-16th-cent-carrack.jpg
12.kép: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/HMS_Hermes_ 
1938.jpg/250px-HMS_Hermes_1938.jpg
13.kép: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/British_Battlecruiser_
HMS_Hood_circa_1932.jpg
14.kép: https://i.pinimg.com/originals/24/a7/33/24a7330cafeb2158b1acd4b1c056a9cb.
jpg
15.kép: https://www.sailboatmodel.info/ingermanland_1715/img_1.jpg
16.kép: https://www.hajoregiszter.hu/hk3/0003/22706.jpg
17.kép: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/U-5jN4f0mVpZgD5asByYhQZqNRSYANF6WsZ6HHw3NHCywcQeDiZJ9JnJG0ZCWtL
OgLYJs44iSLyFaq-KWH-n90Dn_hQQufSV_94z50M_
18.kép: https://kisfaludygozos.hu/img/480/kisfaludy-480-08.jpg
19.kép: https://aquamagazin.hu/wp-content/uploads/2016/06/Kon-Tiki-350x263.jpg
20.kép: https://www.hajoregiszter.hu/hk3/0021/26527.jpg
21.kép: http://fahajomodell.hu/le-camaret-hajomakett.html
22.kép: https://www.sailboatmodel.info/la_couronne_1636/img_1.jpg
12.kép: https://www.super-hobby.hu/zdjecia/9/2/9/6042_1-auto_downl.jpg
24.kép: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/POMONE
_FL.1794_%28FRENCH%29_RMG_J5476.jpg/1024px-POMONE_FL.1794_%28FRENCH%29_RMG_J5476.jpg
25.kép: https://i2.wp.com/kidsnews.hu/wp-content/uploads/2018/12/1200px-RUS-2016-Murmansk-Icebreaker_Lenin_01.jpg?resize=945%2C480&ssl=1
26.kép: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d9/RMS_Lusitania_
coming_
into_port%2C_possibly_in_New_York%2C_1907-13-crop.jpg
27.kép: https://mult-kor.hu/image/article/main/.630x1260/43511.jpg?lavid=183266
28.kép: https://p1-ssl.vatera.hu/photos/58/ac/gilbert-szigetek-1-dollar-2015-unc-matthew-vitorlas-hajo-f43b_1_100.jpg?v1
29.kép: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/46/Mauretania_-_Full_speed_ahead.jpg/250px-Mauretania_-_Full_speed_ahead.jpg
30.kép: https://www.sailboatmodel.info/mayflower_1620/img_1.jpg
31.kép: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/6ra5JlPqBUdUxcn-OoA223rLH1jTXDWe1RSNLXHIb4oF6Vg3wnepqTD5PtU5ck7
MDK0dN6TODaHfRwHuB78tzKweBb0FmbdVT-WK9keqkuBsv9BekUtUED2pNwAmCGaXrcvsFsL8eM7QyNFyAW9ry-odvgeCK34r3VtNZKQuljk
32.kép: https://i.ebayimg.com/images/g/L1oAAOSw5ZBWQplu/s-l400.jpg
33.kép: https://www.shootingpress.hu/wp-content/uploads/2020/09/missouri-660x330.jpg
34.kép: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/Japanese_
battleship_Musashi_underway_in_1944_%28NH_63473%29.jpg/1024px-Japanese_battleship_Musashi_underway_in_1944_%28NH_63473%29.jpg
35.kép: https://www.haborumuveszete.hu/file/news/58045/gallery/big/1000x56303.jpg
36.kép: https://netjatek.hu/images/common/products/large/01/17/11713-1.jpg
37.kép: https://www.rcvilag.hu/79457-large_default/norske-love-1-75.jpg
38.kép: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/SMS_Novara%2C_
Horthy_
Mikl%C3%B3s_z%C3%A1szl%C3%B3shaj%C3%B3ja_%281917%29.jpg
39.kép: http://fahajomodell.hu/novara-vitorlas-makett.html

Címkék:
hajómodell, hajo makett, híres, nevezetes, hajók, makett, hajózás, fejlődése, története, gloden hind, pelikan, glückauf, grande francoise, great britain, great harry, great republic, grande hermine, győr, őrnaszád, halifax, hajf moon, harry grace a dieu, hermes, hood, hoffnung von lübeck, hosszú kígyó, ingermanland, kecskemét, kisfaludy, kon-tiki, komp-1, la camaret, la couronne, la coureur, la grande francoise, la pomone, lenin atomjégtörő, lusitania, mars, matthew, mauretania, myflower, mary rose, mirage, missouri, muszasi, nautilus, tengeralattjáró, csatahajó, hajó, vitorlás, nina, norske love, novara, gyors cirkáló, vitorláshajó,

Fa hajómodellek

Kézi készítésű hajómodellek, makettek egyedi igények szerint.

Saját készítésű hajókötél értékesítés hajómodellekhez


Elérhetőség

Susányi Oszkár
Hajómodell készítő mester

GEROSZ Bt.
2360 Gyál Bocskai u.53.

Telefon / telefax: +36-29-345-319
E-mail:  info@fahajomodell.hu

Gyorslinkek

Hajómodellek, hajó makettek
Import hajómakettek
Ágyú makettek
Leonardo Da Vinci makettek

Hajókötél értékesítés hajómodellekhez

YouTube videó csatornánk

Fahajómodell - Susányi Oszkár hajómodell készítő mester © 2015   Cím: 2360 Gyál Bocskai u. 53.   Tel: +36 (29) 345-319

FEL